film mys

det har varit fullt upp de senaste dagarna.. men igår unnade jag mig lite film mys, det blev filmer med WWII som tema.. schindlers list, valkyrie, les femmes de l'ombre och det sista på archangel. archangel handlar iofs om Stalin eller mysteriet kring hans liv och död.. men det är samma tids epok och både Hitler och Stalin va fruktansvärda tyranner..

de senaste dagarna har jag funderat mycket kring min barndom..   framför allt kanske varför jag inte mins den.. de flesta människor mins något som deras första skoldag, första fröken osv.. det mins inte jag har inte den blekaste.. när jag hör historier så är det inget jag känner igen alls.. ingen bild poppar upp i huvudet som säger men jo detta stämmer nog.. har sett filmer hos farmor och farfar från när jag var liten, men det skulle lika gärna kuna vara ett annat barn..
pappa tror att det är för att jag flyttat så mycket som att jag har svårt att minnas.. och det tror jag med.. men sammtidigt är det något som är en smula intressant att nysta i..

idag ska jag masa mig till skolans biblotek och läsa lite.. har ett seminarium om missbruk nästa vecka.. sen måste jag börja fila på ett case till ett annat seminarium om ungdom eller vad det nu va..
 

Soudtrack of today
Dance with you by Live and Anouk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0