"Den som inte tar bort luddet ska dö!"

idag har jag varit ledig med själv studier så i förmidags så träffade jag min grupp och försökte jobba lite.. vilket inte var det lättaste när man inte läst artiklen, för den va juh upplagd på ping-pong men inte fan funkade länken, att tillägga är att detta är vetenskapliga artiklar så det går inte bara att googla dom.. o.O
men jag va uppe och studasde tidigt på morgon kvisten endå.. okey det där va en stor lögn jag studsar aldrig på morgonen :P
i alla fall när jag sitter där med min grupp och känner mig lagom meningslös så ser jag en brud gå förbi med en.. tänker men herregud såg jag verkligen en?? o.O 5 minuter senare går hon förbi igen och det va icke min morgontrötta ögon som spelat ett mig ett spratt burden hade seröst en HOCKYFRILLA!!!! omg jag trodde dom dött ut någongång i början av 90-talet men så fel jag hade.. kom fram till att det krävs norrland för att frambringa något sådan.. jag och Johan (enda stackars killen i min grupp) roade oss hejdlöst över denna frilla restan av förmidagen.. vi tänkte att det modet kanske precis kommit hit till norrland sådär nästan 20 år efter att det dött ut i övriga sverige..

det var tok fint väder och tänkt eftersom jag satt inne och ugglade på solen igår, plugga dvs, så går jag en runda på stan idag.. köpte lite behövliga saker som en kalender som jag todde att jag fynda för 60kr men när jag kommit hem och skrivit namn och adress i den så ser jag att den är 0809 (skolkalender) så där är bara denna terminen kvar vilket jag inte alls tänkte på för har väl inte fått in i skallen att det är 09 än o.O
köpte världes roligaste bok "den som inte tar bort luddet ska dö" av david batra hejdlöst rolig bok, handlar om svenskarna och deras "lapp-sjuka" han har dokumenterat lappar som han hittat runt om i sverige. rekomenderar denna bok starkt har garvat så jag fått ont i magen..
fynda även kent-boxen 299kr..
nej nu ska jag ha ångest för att jag smällt iväg för mycket pengar idag och läsa mina jävla akademiska artiklar.. borde även gå bort till tvättstugan för tror att min tvätt är klar..

nej hej och godkväll..

Kommentarer
Postat av: hjulben

roligt att kunna följa dej här. måste varit rena tidsmaskinen att uppleva den frillan. hoppas du inte glömde ta bort "luddet" ;)

2009-02-03 @ 02:55:57
Postat av: Mamma

Om jag inte minns fel så dog hockyfrillan ut 1990 hahaha!Utom då i Norrland kanske?? Stod på bibblan härom dagen och bläddra i David Batras bok och insåg att den bara måste jag köpa. Ringer dej om en stund, miss u!

2009-02-03 @ 15:43:59
URL: http://www.lottasliv.dinstudio.se
Postat av: Malin

Men ååh sluta mobba haha ske-å är en stad för sig, här i ume finns faktiskt inga hockeyfrillor:-P Föresten jag hittade en kartong hemma igår när jag städade, eller två tillochmed, kanske funkar nån av dem?:-)

2009-02-03 @ 17:19:29
URL: http://sugah.blogg.se/
Postat av: Emelie x2

Lycka till med pluggandet och sluta ge mig dåligt samvete, jag måste också plugga xD

Jag sänder mina sympati tankar på distans om du sänder dina ;)



Puss puss

/Emelie

2009-02-03 @ 19:43:52
Postat av: Emelie x2

Lycka till med pluggandet och sluta ge mig dåligt samvete, jag måste också plugga xD

Jag sänder mina sympati tankar på distans om du sänder dina ;)



Puss puss

/Emelie

2009-02-03 @ 19:53:34
Postat av: Malin H

Jag skulle faktiskt vilja ha hockey frilla bara för skojs skull... XD

2009-02-04 @ 15:48:52
URL: http://usewords.blogg.se/
Postat av: Draken

Good luck me plugget o ja glöm inte luddret :) :)

2009-02-06 @ 15:15:38
URL: http://syntdragon.blogspot.com/
Postat av: Draken

Ja glöm inte o ta bort allt ludd med :D & leta upp en spark o börja öva på o sparka loss på isen.

2009-02-06 @ 17:07:19
URL: http://syntdragon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0